Przyjaciółka bez kompleksów
Jeśli nie zależy Ci na zazdrosnych spojrzeniach kolegów, a Twoja partnerka ma być Ci wierna do samego końca, warto zaprzyjaźnić się z Almerą.
Decydując się na zakup "japończyka" z lat 90. często trzeba było rezygnować z urody i komfortu na rzecz niezawodności. Nissan wprowadzając w 2000 roku drugą generację Almery chciał tej regule zaprzeczyć. Przeniesienie fabryk z Japonii do Europy z jednej strony nieco pogorszyło trwałość auta, ale z drugiej pozwoliło stworzyć samochód nowoczesny i elegancki. We wnętrzu czekały również dobre jakościowo materiały, przede wszystkim jasne, miękkie i przytulne w dotyku. Konkurencja pozostała nieco w tyle.
Z przodu nowa Almera oferuje sporo miejsca i nawet rosły kierowca nie będzie miał problemu w znalezieniu odpowiedniego dla siebie ustawienia. Fotele są wygodne i brakuje im tylko bocznego podparcia oraz pionowej regulacji. Gorzej jest niestety z tyłu. Trójce pasażerom będzie ciasno, a gdy kierowca nie należy do średniaków, to może zabraknąć również miejsca na kolana. Bagażnik testowanej Almery nie należy do liderów w swojej klasie (355l). Dużo lepiej wypada w tej kategorii sedan - 425l. Na osłodę pozostaje bogate wyposażenie naszego egzemplarza z manualną klimatyzacją i pakietem elektrycznym w standardzie. Jak na egzemplarz pochodzący z polskiego salonu to podobno rzadkość.
Pod maską testowanego modelu pracuje benzynowy silnik 1.5 o mocy 90 KM. W ofercie dostępny jest również większy motor 1.8 116 KM oraz silnik diesla japońskiej konstrukcji - 2.2 Di 110 KM. Po 2003 roku Nissan wprowadził zmiany w swoich jednostkach. Podstawowy motor benzynowy zyskał dodatkowe osiem koni mechanicznych, a w dieslach wprowadzono system common-rail (112 i 136 KM). Pojawił się w ofercie również silnik 1.5 dCi pochodzący z "renówki". W opinii użytkowników bywają z nim jednak częste problemy, a koszta serwisowania również nie należą do najniższych. Nasza testowana jednostka benzynowa nie zapewnia może sportowych wrażeń, ale w codziennym użytkowaniu zdaje się być rozsądnym wyborem. Jest trwała, niemal bezobsługowa (napędzana łańcuchem rozrządu) i ekonomiczna. Przy pełnym załadunku na trasie potrafi spalić około 6 litrów benzyny na 100km. W mieście apetyt wzrasta do poziomu około 8 litrów. Po ponad dziesięcioletniej eksploatacji nie można mieć również zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów. Lewarek działa precyzyjnie i z łatwością wybiera kolejne przełożenia.
Niezawodność drugiej generacji Almery została poddana ciężkiej próbie. Po latach użytkowania bezwzględne badania TUV wskazały wyższą awaryjność niż u poprzedniczki. Testowany model, będący w posiadaniu Marka Majewskiego już od ponad roku, wydaje się nie potwierdzać tej opinii. W tym okresie, po przejechaniu ponad 150.000 km, wystąpił jedynie delikatny wyciek płynu hamulcowego przy tylnych zaciskach. Na dobrym poziomie są za to koszty eksploatacji oraz serwisowania (szczegóły w tabelce), które wybaczają drobne niedociągnięcia Nissana Almery.
Ceny niektórych części zamiennych do Nissana Almera II, rocznik 2000.
Nazwa części | Ceny od |
---|---|
tarcze hamulcowe przód / tył: | 52 / 45 zł |
klocki hamulcowe przód / tył | 45 / 45 zł |
filtr powietrza | 52 zł |
amortyzatory przód / wahacz | 245 / 154 zł |
świece zapłonowe | 8 zł |
tylny tłumik | 265 zł |
Źródło: AUTO PULS Dariusz Adamczyk, Toruń, ul. Żwirki i Wigury 71 |
Nissan wraca do segmentu C
Nowa dawka emocji
Nissan X-Trail atakuje
Nowy Nissan Juke Nismo RS: ekstremalne emocje w standardzie
Co minutę powstaje nowy Qashqai
Pasja, która rodzi sukces
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
AutoMania zapanowała we Włocławku
Automaniacy zrobią show
Bronco wśród najlepszych
.Miejski Kingsize
Duster.Cena czyni cuda
Proace Verso.Rodzinny biznes XXL
Fiat Tipo.Bo piękno tkwi w prostocie
Levorg.Pomiędzy torem a pustynią
Superb.Luksus po czesku
Fiat 500X.Pięćsetka dla wymagających
Używane auto - dobrze sprawdź zanim kupisz
Używane auto - sprawdzamy przed zakupem
Dlaczego warto sprowadzić auto z zagranicy?
Spadek wartości auta, gdy spada... temperatura
Jak ogień i... ogień
Sprawdzenie VIN pomoże wycenić używane auto
Motor Show 2017
Salonowe premiery Moto-Tor
12. Master Truck
Poznań Motor Show 2016
Przekraczać granice, bezpiecznie
Traxxas buduje Frankensteina
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Oponiarska ruletka w małej skali
Debiutanci w afrykańskim słońcu
Kontaktowe wyścigi bez... kontaktu